Tuesday, November 6, 2012

ماتریکس

سکانسی در فیلم ماتریکس 1 هست که  " مورفیس " و " نئو " در یک اتاق روبروی هم مینشینند
مورفیس دو دستش را بالا میاورد ،
در دست راست قرص قرمز رنگ و در دست چپ قرص آبی رنگ
به نئو میگوید اگر قرص قرمز رابخوری به آن دنیا میروی و راه بازگشتی هم نیست
و اگر قرص آبی را بخوری همینجا میمانی و به زندگی عادی ات ادامه میدهی ..
نئو دستش را می برد سمت قرص آبی ، مکث میکند ، مورفیس را نگاه میکند
و ناگهان تغییر عقیده می دهد و قرص قرمز را بر میدارد و میخورد ...
هر چقدر خوشبینانه نگاه میکنم میبینم که خدا یک بیستم مورفیس هم دموکراسی را رعایت نکرد
شاید من قرص آبی را میخوردم ،
شاید اصن لج میکردم و هیچکدام از قرص ها را نمیخوردم !
شاید اصلا من اهل این حرفا نبودم که بخواهم دنیایم را عوض کنم !
من هر بار که فرو میریزم ، زیر لب میگویم خدایا ، کاش تو هم مورفیس بودی
جای دوری نمیرفت

No comments:

Post a Comment