Saturday, May 2, 2015

کوران زمان

میخواهم این را بگویم که آدم ها ، همه ی آدم ها ، در زندگی تغییر خواهند کرد ،
با ثبات ترینشان ، مهربان ترینشان ، منطقی ترینشان ، احساسی ترین ها ، وفادار ترین ها ، جدی ترین ها
همه ی آدم ها روزی خود را چنان به کوران تغییر خواهند سپرد که حتی باورتان هم نشود ، 
این تغییر در دست زمان است ، کافی است به آدم ها زمان بدهی ، مثلا بگویی فلانی جان بیا این دو سه سال را بگیر و هر چه دلت میخواهد با این دو سه سال انجام بده ، این چند سال مال خودت است ، اختیارش را داری
و بعد منتظر بمانید و ببینید این زمان چه بلایی سر آدمی که روبروی شما ایستاده است می آورد !
آدم هایی در زندگی ام وجود داشته اند ، دارند ، که وقتی نسخه ی حال حاضر شان را میگذارم در کنار نسخه ی چند سال قبل شان احساس میکنم که باید از کنار این آدم فقط پا به فرار بگذارم ، احساس میکنم دو عدد پا که دارم  دو تای دیگر هم قرض بگیرم و تا جایی که میتوانم فرار کنم .
گاهی اوقات سعی کرده ام تا به هر زبانی که شده هشدار یا ندایی بدهم که آخر فلانی جان تو که اینطوری نبودی ، چرا داری اینطوری میشوی ، بیا همان آدم قبلی باش ، چه اصراری است به این همه تغییر ، اما بعد تر ها چیز های دیگری فهمیدم ، فهمیدم که قدرت زمان خیلی خیلی بیشتر از قدرت حرف های من است و این مجابم کرد که سکوت کنم و صرفا یک تماشا گر باشم .
در زندگی ام با حقیقت های تلخ زیادی روبرو شده ام ، حقیقت هایی که هر کدامشان باعث شد یک تکه از خودم را دور بریزم ، حقیقت هایی که باعث شد زندگی برایم دیگر جلوه ی سابق را نداشته باشد ، حقیقت هایی که درون مغزت یک سونامی بوجود می آورد و بعد دیگر آدم سابق نخواهی شد ، حقیقت های تلخ زیادی را به چشم دیدم اما همیشه فکر میکنم تلخ ترین حقیقت این بوده است که فهمیدم تغییر آدم ها در کوران زندگی ، در کوران سال ها ، امری است اجتناب ناپذیر ، اتفاقی است خارج از کنترل من یا شما ، اتفاقی است که فقط میتوانی تماشایش کنی و بی نهایت غمگین شوی ..
میدانی برایم مثل این میماند که نشسته ام به تماشای شهاب سنگی که دارد می آید تا زمین را نابود کند ، من میدانم چه اتفاقی قرار است که بیوفتد اما هیچ کاری از دستم بر نمی آید جز تماشای این نابودی !
همه ی آدم ها تغییر میکنند ، تبدیل میشوند به چیزی که شاید حتی یک دقیقه اش را نشناسید و شما فقط و فقط مجبورید که این حقیقت را تماشا کنید .

حقیقت این است که زمان همه ی آدم ها را تغییر میدهد ، دوست داشتنی ترین ها را برایت تبدیل به یک غریبه خواهد کرد ،
باور و قبول این حقیقت ، تحمل اش را برایتان راحت تر خواهد کرد ، فقط همین و همین .

#پویان_اوحدی #Buriedp

No comments:

Post a Comment